Recensies Big Sick

komedie / romantiek - Alle leeftijden

The Big Sick

Na een one-night stand zijn de New Yorkse stand-up comedian Kumail (Kumail Nanjiani) en Emily (Zoe Kazan) smoorverliefd op elkaar. Het enige probleem: Kumail verzwijgt zijn vriendin voor zijn traditionele Pakistaanse ouders. Die zien hun zoon toch liever trouwen met een Pakistaans meisje. Wanneer Emily hierachter komt wil ze Kumail nooit meer zien. Maar dan wordt Emily plots zo ziek dat ze in een coma belandt. Terwijl de artsen een oplossing zoeken wijkt Kumail geen moment van haar zijde, tot grote ergernis van Emily's excentrieke ouders (Ray Romano en Holly Hunter). Beetje bij beetje ontstaat er een band tussen Kumail en Emily’s ouders die hun leven voorgoed zal veranderen. The Big Sick is het waargebeurde liefdesverhaal van comedian Kumail Nanjiani en zijn vrouw. De film vertelt op hilarische en ontroerende manier hun gevecht tussen liefde en familietradities. Legendarisch producer Judd Apatow (Girls, Knocked Up, This is 40, Bridesmaids) heeft een reputatie om comedytalent te ontdekken, en overtreft zichzelf met de introductie van Kumail Nanjiani, een acteur die voor altijd een warme plek in je hart zal veroveren. The Big Sick ging onlangs in première op het festival van Sundance en groeide sindsdien uit tot dé romantische komedie van het jaar.

Onderstaand de recensies op Recensies Big Sick

1. Recensie van druivin

The Big Sick is een indrukwekkende film die het ware verhaal verteld over een Pakistaanse jongen die verliefd wordt op een blank meisje. Iets wat in hun geloof geheel buiten de regels is en waarvoor je ook uit je familie wordt gezet. Deze film is beoordeeld als romantische komedie maar als je de film kijkt heeft het Drama gehalte zeker de overhand.

Op voorhand en na zien van de trailer denk je dat je naar een grappige en romantische film gaat kijken. Maar als je er met deze insteek heen gaat kom je erg bedrogen uit.

Ja de hoofdrolspeler is een komediant dus zo nu en dan een grappig stukje maar een groot deel van het verhaal gaat over in coma liggen en een jongen die verscheurt wordt tussen liefde en familie. Dus ik mis echt het Drama gedeelte in de benaming.

Het is een film die je intrigeert je wilt weten hoe het verder gaat. En dat komt ook mede door het goede acteren van de hoofdrolspelers al doen de ouders niet onder voor je rest.

De muziek paste erg goed bij de film en tilde de film naar een hoger niveau. En na het zien van de film snap ik dat deze film geliefd is nadat hij op het Festival van Sundance heeft gedraaid.

Alles klopte aan de film de muziek de acteurs en een pakkend verhaal over geloof gebruiken in Pakistan en de problemen waar men tegen aan zou lopen als men naar Amerika (of een ander land) zou emigreren. Een interessant kijkje in een andere cultuur met zijn normen en waarden.

Een goede film en een aanrader om te kijken maar toch een Drama/romantiek film.

2. Recensie van yvonne bijl hooijer

Een film komedie is een filmgenre waarin de nadruk ligt op humor. Dit genre staat garant voor hilariteit en luchtigheid, elementen die de verwachting scheppen dat een verhaal meerdere lachwekkende scènes bevat. Daarentegen zijn er ook de zogenaamde "zwarte" komedies, met een grimmige toon en soms ook een maatschappijkritische ondertoon. Waarschijnlijk valt The Big Sick in deze laatste categorie. Het grotendeels autobiografische verhaal van de Amerikaanse komediant Kumail Nanjiani (die samen met zijn vrouw heeft meegeschreven aan deze film) kent nergens hoogstaande hilarische momenten. Kumail is chauffeur en daarnaast Stand-Up-Comedian, die zijn uiterste best doet door te breken in het grote Amerika. Tijdens zijn optredens schuwt hij niet zijn Pakistaans / Islamitische achtergrond aan het publiek te tonen. De wetenschap dat dit waargebeurd is, maakt de film heel eerlijk en realistisch. De onderwerpen verboden liefde, ernstige ziekte en culturele belangen zijn zwaar en beladen, hetgeen niet garant staat voor uitbundig lachen. Dit maakt The Big Sick een ongewone romantische film komedie. Met de romantiek zit het echter wel goed. De chemie tussen Kumail en Emily lijkt puur en echt, de acteurs blijven hiermee dicht bij zichzelf. De bijrollen van de kibbelende en worstelende (schoon)ouders voelen eveneens oprecht. Een mooie rol, gespeeld door Holly Hunter.

The big sick.

Genre romantische komedie.

Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal .

Romantisch is de film zeker, maar weinig komedie , op een handje vol grappige stukjes na.

Het stuk komedie zal dan zijn dat hij optreed als komedian .

Film gaat over een stel , Kumail en Emily, die verliefd worden maar doordat ze verschillende culturen hebben is het een onmogelijke liefde.

Dan gebeurt er iets waardoor Kumail alles op alles zet om iedereen er van te overtuigen dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt . Hierop volgen leuke en verdrietige scene’s .

De rol van de moeder van Emily (Beth) word super goed gespeeld , hier door word het verhaal leuk om naar te kijken.

Een mooie film om te gaan bekijken , en als je van romantiek houd is het zeker een aanrader.

De film begint heel luchtig, maar snijdt al snel een heftig onderwerp aan. Het is erg reeël in elkaar gezet en je kunt je dan ook vrij snel identificeren met de hoofrolspelers. De komedie? Die was helaas een beetje zoek. Af en toe een grapje dat je tot een glimlach brengt, maar veel verder komt het helaas niet. Maar alleen al om het verhaal krijgt hij gemakkelijk 3 sterren.

De film is een semi-autobiografie van de hoofdrolspeler Kumail Nanjiani, over zijn relatie met echtgenote Emily V. Gordon. De rol van Emily wordt gespeeld door Zoe Kazan, die de rol erg goed uitvoert. De rol zijn zijn grappige en enigszins domme vader wordt vertolkt door Ray Romano, die al jaren om deze type rollen wordt geroemd. Een betere keuze in deze acteurs hadden ze niet kunnen maken.

De muziek was goed te doen, maar voegde niet heel veel toe en viel ene beetje weg. Het ging dan ook vooral om het verhaal en de stand-up comedie waar Kumail bekend door is geworden. Al met al een goede film met een zeer sterk verhaal waar je zeker wat traanogen van kunt krijgen, maar er zijn een aantal puntjes die beter hadden gekund.