Recensies The Wall

Dramafilm/Thriller - Vanaf 16 jaar

The wall

Tijdens de oorlog in Irak worden Sergeant Locke en luitenant Hobbs, in een totaal verlaten dorp, onder schot gehouden door de beruchte Irakese sluipschutter 'Ghost'. Terwijl Hobbs zwaargewond op de grond ligt, verschanst Locke zich achter een muur en probeert hij hulptroepen op te roepen. Maar in plaats daarvan krijgt hij de sniper zelf aan de lijn… The Wall is een spannende psychologische thriller van regisseur Doug Liman (Edge of Tomorrow, Mr. & Mrs. Smith, The Bourne Identity).

Onderstaand de recensies op Recensies The Wall

1. Recensie van gradsje

The Wall.  Vol spanning begint het in de heuvelen in Irak.  Sergeanten Isaac en Matthews in de woestijn op onderzoek moeten uitgaan naar een moord gebeurd er iets mysterieus. Op dit ene moment is de hele film gebaseerd, vanachter een muur The Wall, vind het hele gebeuren plaats. Sergeant Matthews speelt bijna niet mee in het verhaal. Het verhaal kent geen hoogtepunten op de laatste 10 minuten na. Het verhaal kabbelt wat door en je leert twee personages kennen. Waarvan 1 niet in beeld komt. Het verhaal vind plaats na de oorlog in Irak. Spanning is er psychologisch wel aanwezig wat gaat de man achter de muur doen en wanneer. Helaas tot een echt hoogtepunt komt deze film niet.  Ik kom dan ook niet verder dan 1 ster voor echte film fanaat is dit geen bezoek waard.

2. Recensie van ria koekoek

The Wall.

Matige film die zich afspeelt in de woestijn van Irak.

Drie spelers die de hoofdrollen spelen Isaac,Matthews en de vijand ,een iraakse scherpschutter.

Het begint met wat flauwe humor tussen de amerikaanse soldaten ,maar dan word het best spannend en verwacht je elk moment dat er wat gaat gebeuren,wat dan toch nog  weer onverwachts komt.Het is zeker het genre thriller .

Sommige stukken word de spanning goed opgebouwd,en leef je mee met de hoofdrolspeler ,al is het wel een lang draderig geheel.

Helaas de muziek ,wel gemist in deze film.

Bepaalde beelden zijn best luguber en zeker niet voor jeugdige kijkers  daarom zeker voor 16 jaar en ouder

Het einde is erg voorspelbaar,en toch ook anders dan je misschien verwacht.

Een film waar je heen gaat als je van oorlogs films houd.

3. Recensie van HMH86

Het hele verhaal speelt zich op 1 plaats af. Voor een regisseur is het dan ook een hele opgave en uitdaging om de kijker te blijven boeien. Toch is dat in deze film aardig gelukt.

Aaron Taylor-Johnson weet als Isaac goed je aandacht vast te houden en komt geloofwaardig over. Hij laat je het gevecht tegen de pijn en de hitte voelen. John Cena is als Matthews iets minder interessant en minder diepgaand. Daardoor leef je minder met hem mee.

Het psychologische spelletje dat de vijand met Isaac speelt maakt wel dat je geïnteresseerd blijft.

Het budget voor deze was 3 miljoen, dat is voor Hollywood begrippen ontzettend weinig. Het duurt wel te lang en voelt het alsof het verhaal wordt opgerekt om de gehele film duur vol te maken.

Het is geen meesterwerk maar toch weet het verhaal je aandacht aardig vast te houden.

Een bijzondere film, dat is waarschijnlijk de beste omschrijving. Met slechts drie acteurs in de film kun je niet veel echte actie verwachten zoals normaal in een oorlogsfilm en dat krijg je ook niet echt. Wel een paar scènes met bloederige taferelen, maar daar houdt het wel mee op. Het effect van een psychologische thriller is er wel geprobeerd in te brengen, maar op een paar kleine momenten na is ook dat helaas niet heel boeiend meer. De film wordt daardoor heel eentonig en dat is jammer. Het verhaal op zich is wel goed en dat is denk ik ook het enige aan de film wat ik écht boeiend vond. Maar in een normale film had dat ook in tien minuten gekund.